-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10774 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

تيمم بر روي موزاييك يا سنگهاي ساختماني با مختصر گرد و خاك چه حكمي دارد؟

علائم و نشانههاي ظهور را بر دو قسم تقسيم كرده اند: علائم حتمي و غير حتمي.

يك سري علائم مربوط به وضعيت انسانها در آخر الزمان است. علاماتي كه وضعيت مردم آخر الزمان را ترسيم ميكند و در روايات به آنها اشاره يا تصريح شده، از اين قبيل است: در آن زمان مردم به نماز اهميت ندهند و به امانتها خيانت كنند و انسانهاي گناهكار را بر خود حاكم گردانند و دروغگويي را حلال بشمارند و رشوه و ربا خواري فراوان شود. خانهها را محكم بسازند و دين را به دنيا بفروشند و قطع رحم كنند. زنان، خود را شبيه مردان و مردان، خود را شبيه زنان كنند. فسق و فجور فراگير شود و بهتان و گناه و طغيان فراوان شود. مسجدها زيبا ساخته شوند و قرآنها زيبا چاپ شود. زنان با مردان در كسب و تجارت شريك شوند. زنان با زنان به شهوت راني و مردان با مردان هم جنس بازي كنند. فسق و فجور ظاهر و علني شود و مؤمن سكوت كند و كسي حرف او را قبول نكند. جوانان، پيران را حقير شمارند. لواط و زنا فراوان شود و مال فراوان براي فساد و منكرات خرج كنند. شراب علناً نوشيده شود و آمر به معروف، ذليل و خوار شمرده شود. راه فساد و گناه باز باشد و كسي مانع آن نشود و راه خير بسته شود. مردان از عقب خود و زنان از جلوي خود كاسبي كنند (خودفروشي نمايند) و از اين راه درآمد كسب كنند. زنان و دختران به آوازه خواني بپردازند. حاكمان (كشورهاي اسلامي) به اهل كفر نزديك شوند و با آنان دوست شوند و از اهل خير و ايمان دوري كنند و خويشاوندان با هم ازدواج كنند (زنا كنند) و زنان بر مردان غالب و حاكم شوند و از راه حرام كاسبي كنند و به مردانشان انفاق كنند. قمار ظاهر و علني شود. زماني بيايد كه از صورت قرآن بدشان بيآيد، ولي از شنيدن موسيقي و ترانه لذت ببرند و همسايه از همسايه بترسد از او ظلم ببيند. مردم زكات مال خويش نپردازند و هرج و مرج فراوان شود. زماني بيايد كه فرزند به پدر و مادر خويش نفرين كند و از مردن آنان خوشحال شود.(1)

علامات ديگر: خروج سفياني از شام و حمله به مدينه و خسف (فرو رفتن) او در اطراف مدينه، خورشيد گرفتگي در نيمههاي ماه رمضان(روز سيزدهم و چهاردهم) قيام حسني؛ فراگير شدن آتش عظيمي در طرف مشرق؛ صيحه و نداي آسماني.(2)

پينوشتها:

1 - با استفاده از بحارالانوار، ج52، ص 256، به بعد، با تلخيص؛ منتهي الامال، علامات آخرالزمان.

همان، از صفحه 230 به بعد، منتهي الامال.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.